Friday, August 19, 2011

Nancy

Hi guys, today I just visited Nancy, the town in which I made my first years of University. It's a very student town located approximately 2h away from Strasbourg. It is the department of Meurthe et Moselle and in the region of Lorraine. We had a super sunny day even if my outfit doesn't translate that. Indeed, in the morning it was raining in my place before I left, so I didn't take very summerish clothes (and I regretted it!). Nancy is great for young people and as I mentioned there are a lot of students because it gathers a lot of universities and different schools, which is why the town is full of restaurants, bars, night clubs and nice place to go! Moreover, there is an old town in Nancy, which always makes me feel great. I love old town, wherever they are! (That explains why I love Porvoo so much!)




Among the place to see in Nancy, the one that will come to everyone's mouth first will probably be the 'Place Stanislas'. It is a big place created by the king Stanislas becoming duke of Lorraine. It gathers the Place Stanislas, Place de la Carrière articulated by the Arc de Triomphe (porte Héré), Government Palace, fancy hotels and the Place de l'Alliance completing the place by a nice square.






Place Stanislas gives also access to Parc de la Pépiniére made of English kind of gardens. It is full of jogger as this 23ha park is in city center!




Outfit




Zara army shirt
Monki stripes top
Monki jean
Les Tropéziennes par M.Belarbi Sandals
Mulberry Purse
Topshop Sunglasses
Grey H&M Nailpolish + Strass Nailpolish MaxFactor
Nixon Watch, Seppälä Necklace, Swatch Ring + Baccarat Ring, H&M bracelets

Fr: Bonjour bonjour, je reviens de Nancy et j'ai eu envie de faire partager ma petite visite avec vous et surtout de faire connaitre Nancy à mes amis Finlandais. J'ai été à la fac là-bas et j'ai beaucoup aimé cette ville. Maintenant que j'y suis retournée, je me suis dit que j'aurais du encore plus en profiter car Nancy est tout de même fabuleux, et particulièrement lorsque le soleil est avec vous! Comme je l'explique au-dessus, il faisait froid et il pleuvait avant que je partes, ce qui explique mon choix malencontreux de vêtements! Le short était de rigueur mais malheureusement je m'en suis rendue compte un peu tard :) 
D'ailleurs je peux vous dire que 'j'ai pris cher' sur la Place Stan en plein soleil et en jean! Enfin ... j'expliquais en Anglais que ce qui m'attirait le plus dans une ville c'était sa vieille ville et il faut dire que les alentours de la Place Stan et la vieille ville de Nancy sont des sites à voir! Je recommande vivement la visite de cette ville, surtout en été! 

No comments:

Post a Comment